Menu
Nieuws

25-05-2017

Meesterlijk acteerwerk en smaakvol: THE SENSE OF AN ENDING | Nu in de bioscoop

Vanaf vandaag is The Sense of an Ending in 42 bioscopen in Nederland te zien. Lees hier wat de pers van de film vond.

★★★★ AD / regionale dagbladen
“Batra weet voldoende mysterie en humor in zijn film te verwerken om vanaf de eerste terugblikken tot en met de ontknoping te intrigeren. De voortreffelijke cast doet de rest.”

★★★★ Trouw
“Voor zijn verfilming heeft Batra (‘The Lunch Box’) een mooie groep acteurs verzameld met wie hij de stappen in de tijd gracieus aan elkaar verbindt, in vloeiende beeldovergangen, ondersteund door de tijdloze muziek van de minimalistische componist Max Richter.”
“Batra slaagt er goed in om via de zachte blik van zijn hoofdrolspeler een leven te overzien dat misschien anders is gelopen dan verwacht of gehoopt.”

★★★1/2 De Filmkrant
“Want zelfs als je het boek kent, weet de film zo de nieuwsgierigheid in de personages nieuw leven in te blazen. Het is als het ware een nieuwe tijdsverstoringslaag boven op het boek, waardoor je als toeschouwer niet op zoek bent naar wat je al weet, maar naar hoe het ook allemaal in elkaar kan steken”
“Regisseur Batra kan goed met die gelijktijdigheid van begin en einde overweg”

 VARA
“Een gewaagde opgave, het verfilmen van het complexe en alom gelauwerde boek The Sense of an Ending (2011) van Julian Barnes. Regisseur Ritesh Batra deed het – zeer geslaagd.”
“Meesterlijk acteerwerk van vooral Broadbent en Rampling.”

★★★ Parool
“Smaakvol drama”

★★★ De Volkskrant
“De flashbacks […] wisselen soepel en scherp met de 21ste-eeuwse scènes; zowel de ongemakkelijk zwoele tienersfeer als de zestigers-melancholie worden mooi geschakeerd gebracht.”

★★★ NRC
“Jim Broadbent vormt als zelfgenoegzame Tony een prima koppel met de stekelig broeiende Charlotte Rampling”

★★★½ De Nieuwe Revu

Harpers Bazaar
“The Sense of an Ending is een degelijke film […] die verschillende werelden weet te suggereren”

JAN
“De hamvraag waarom dit dagboek nu precies aan Tony wordt nagelaten achtervolgt je gedurende de gehele film, die bol staat van Engelse landschapsbeelden en prachtige flashbacks uit de jaren zestig”